Hvordan kopierer man en tekst?

  • Hold CTRL nede og tryk på A for at markere hele teksten. Det hele bliver sort (og teksten hvid).
  • Hold CTRL nede og tryk på C.
  • Klik med højre musetast der, hvor du vil have teksten sat ind. Tryk på “Indsæt” (“Paste” på engelsk). Du kan også bruge genvejstasten CTRL + V.

Sådan kopierer man dele af en tekst

  • Marker den del, du vil kopiere ved at holde venstre musetast nede og træk ned over teksten.
  • Hold CTRL nede og tryk på C.
  • Højreklik der, hvor du vil have teksten. Vælg “Indsæt” (“Paste” på engelsk).

Kopiering til blogs m.m.

Når du skal kopiere fra fx Word og videre til en blog eller lignende, kan det nogle gange give nogle problemer. Læg mærke til, om bloggen har et værktøj, der hedder noget i stil med “Kopier fra Word” eller “Importer fra Word”.

Hvis værktøjet ikke findes, og du får problemer med at kopiere tekst fra Word til blog, bør du først kopiere teksten ind i Notesblok og derefter ind i bloggen. Denne proces vil så at sige “rense” teksten, således at bloggen bedre kan læse den.

Skriv et svar